Posti

Postikuorikauppa yrityksille

(0)
Posti
(0)

Kysymyksiä ja vastauksia uudesta Postikuorikaupasta

Postikuorikaupan toimittaja vaihtui Editasta PunaMustaksi 1.10. alkaen. Tämän jälkeen Editalta ei ole voinut enää tilata Postikuoria.

Siirtyivätkö tilaushistoria ja aikaisemmat/entiset aineistot ja logot yms. uuteen kauppaan?

Tilaushistoria ja lataamasi aineistot eivät siirtyneet uuteen palveluun. Vanhoja kuoria voit käyttää mallina uuden aineiston luomisessa tai valmistaa palvelussa kokonaan uuden aineiston.

Kun vanha kauppa on sulkeutunut, sinne ei enää pääse hakemaan mitään tietoa.


Miten palveluun kirjaudutaan?

Postikuorikauppaan kirjaudutaan Postin asiointitunnuksilla Postin itsepalvelukanavat -sivulta tai suoraan osoitteella postikuori.posti.fi.

Nykyiset tunnukset toimivat myös uudessa kaupassa.

Uutta: Jatkossa tilausasiakas- ja laskutusosoitenumero valitaan heti kirjautumisen yhteydessä, eikä näitä voi tilauksen myöhemmässä vaiheessa muuttaa.

Jos tunnukseesi on liitetty useampi vaihtoehto, varmista että tiedossasi on oikea tilausasiakas- ja laskutusosoitenumero. Näet laskutusosoitenumerot ja -tiedot OmaPosti Pron Yritystililtä.


Mistä tiedän mille yrityksen/organisaation laskutusosoitteelle tilaukseni pitää tehdä?

Kysy neuvoa oman yrityksesi/organisaatiosi vastuuhenkilöltä.


Siirtyykö asiakkuuteni PunaMustalle ja muuttuuko laskutus?

Ei. Asiakkuuteesi ja asiakastietosi säilyvät Postilla ja Posti laskuttaa tuotteet.


Miten helppoa on uuden kaupan käyttäminen?

Postikuorikauppa on helppokäyttöinen ja tänne on kerätty kattavat ohjeet käyttöä varten.

Varaa kuitenkin aikaa kunkin kuorityypin ensimmäisen tilauksen tekoon, sillä kuoren painatustiedot lisätään jatkossa uudella suunnittelutyökalulla. Siihen ladataan painovalmis PDF-aineisto tai lisätään erikseen logo, lähettäjän tiedot ja kuoreen mahdollisesti painettava kuva.

Halutessasi voit tilata kuoren suunnittelun palveluna lisämaksusta.


Miten teen uusintatilauksen?

Uusintatilauksen tekeminen vanhan tilauksen pohjalta onnistuu sen jälkeen, kun olet tehnyt ensimmäisen tilauksen uudessa kaupassa.


Onko kuorivalikoima ennallaan?

Kuorien perusvalikoima on säilynyt ennallaan.

Erikoiskuoria saat aikaisempaa kätevämmin. Kerro toiveesi erillisellä tilauksella ja sovi kuorien teosta sekä kustannuksista PunaMustan kanssa erikseen.


Mikä on kuorien toimitusnopeus jatkossa?

Toimitusnopeus säilyy ennallaan, 5-7 arkipäivää.

Valmiit tuotteet toimitetaan perille Postin Express 14 pakettina, tarvittaessa myös rahtina.


Kuorien hinnat jatkossa?

Postikuorien hinnat ovat muuttunut hieman. Pääset vertailemaan kuorien hintoja myös ilman kirjautumista uudessa kuorikaupassa. Nyt painovärien määrä ei enää vaikuta hintaan. Hintataulukoita on vähemmän, ja tuotenumerot sekä -nimet muuttuivat. Myös tilauseriin on tehty pieniä muutoksia.


Missä asioissa otan yhteyttä Postiin ja missä PunaMustaan?

Ota yhteyttä PunaMustaan kaikissa kuorien tilaamiseen ja painatuksiin liittyvissä kysymyksissä ja ongelmatilanteissa: postikuoret@punamusta.com

Ota yhteyttä Postiin, jos asiasi koskee sopimusasioita, kirjautumista, asiointitunnuksia, tilausasiakasnumeroa tai laskutusosoitetta: Postin asiakaspalvelun yhteystiedot